OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Generálna oprava Favorita

Ak máte bycikel Favorit v originálnom stave je nutné na ňom raz za rok urobiť generálnu opravu.Čiže vyumývať premastiť a poopravovať všetko čo je nutné

Generálna oprava Favorita...

Záčneme úplným umytím bycikla.Bycikel umývame vodou a používame pri tom autokozmetiku.

POZOR!!! Bycikel nikdy neumývame vysoko tlakovým čističom.

Premazávanie začneme predným nábojom.

Demontáž: Koleso vyberieme z rámu a povolíme maticu rýchloupináku.Potom povolíme konus špeciálnym konusovým klúčom ktorý je uložený v sade pohotovostného náradia.Vytlačíme mysky venčekov ,najlepšie plochým skrutkovačom a venčeky vyberieme.Pamätajme ako tam venčeky boly uložené.Všetko teraz prepláchneme riedidlom,petrolejom alebo technyckím benzínom a osušíme.Ak sú venčeky rozhrkané vymeníme ich za nové.

Montáž: Venčeky trochu namažeme mazacím tukom a vložíme ic na svoje miesta.Teraz ich poriadne namažeme mazacím tukom a nasadime mysky.Mysky zaklepeme kladivkom pod ktorým m´me kúsok doštičky,zbytný tuk zotrieme.Vložíme osku a konus utiahneme tak aby nemal v náboji vôlu a koleso sa dalo otáčať.Nasadíme strunku a maticu ktorú utiahneme tak aby sme pri uťahovaní rychloupináku cítili odpor asi v trištvrtine jeho dráhy.Ak nastáva skôr maticu povolíme ak neskôr maticu utiahneme.Rychloupinák zaťahujeme smerom k vidlici nie naopak. 

  

Hlavové zloženie

Demontáž: Prejdeme na hlavové zloženie.Riadidlá vytiahneme nasledovne.Šrób predstavca trochu povolíme a mierne po ňom klepneme kladivkom čím uvoľním kužel v hrdle a riadidlá otáčavým pohybom vytiahneme.Povolíme poistnú maticu špeciálnym klúčom zo sady pohotovostného náradia a vytiahneme poistnú podložku.Povolíme horný kužel a vydlicu vytiahneme.Vytiahneme venčeky a ak sú vyhrkané vymeníme ich.Všetko opäť prepláchneme riedidlo alebo petrolejom a osušíme.

Montáž: Premažeme venčeky a vidlicu zmontujeme opačným postupom ako pri jej demontáži.Riadidlá nasadíme a mierne utiahneme.Nastavíme ich do roviny a poriadne utiahneme.Zbytný tuk z venčekom zotrieme.

                             

Stredové zloženie

Demontáž:Povolíme maticu kajliku na strane kde nieje píla a kajlik vytiahneme.Na vytlčenie kajlika používame kúsok doštičky alebo mosaznú paličku ak kajlik poškodíme alebo je už vyhrkaný vymeníme ho.To isté urobíme aj na druhej strane.Sejmeme kľuky na lavej strane kde nebola píla povolíme poistnú maticu špeciálnym klúčom zo sady pohotovostného náradia.Teraz vyšróbujeme misky.Ľavá sa povoluje do ľavej strany.Pravá (tá kde je píla) sa povoľuje do prava.Vytiahneme venčeky a osku.Všetko prečistíme riedidlom alebo petrolejom a vysušíme.

Montáž: Ak sú venčeky opotrebované vymeníme ich.Trochu premažeme guličky mazacím tukom a vložíme do misiek.Teraz ich poriadne premažeme a v montáži ďalej postupujeme opačným postupom ako pri demontáži.

Menič prevodov Favorit Špeciál (Super)

Údržba: Menič iba dobre očistíme od prachu a nečistôt riedidlom alebo petrolejom a osušíme.Potom premažeme plochy so vzájomným pohybom.Používame olej na šijace stroje ktorý je bežne dotať kúpiť v predajni s bicyklami.

Nastavenie: Nastavenie chodu meniča robíme pri nastavení riadiacej páčky do prednej krajnej polohy.Pri tejto polohe musia byť obe kladky meniča v rovine najmenšieho pastorku.Správna poloha sa nastaví a zaistí stavacím šróbykom (1).Otáčaním riadiacej páčky smerom dozadu posunjeme reťaz na najväčší pastorok.Táto poloha je zaistená dorazovým šróbykom (2).Vodítko (3) sa nesmie v tejto polohe dotýkať špicov kolesa.

Väčší počet prevodov: 

1.Lavou rukou podržíme vodítko (4) a pravou uvolníme pomocou imbusového kľúča čap závesu (5).

2.Natočením vodítka (4) nastavíme správnu polohu a dotiahnutím čapu (5) zaistíme.

Lankový prešmykač

Nastavenie: Dolný okraj vodítka (5)  musí byť vzdialený najmenej 5 mm od hrotov zubov väčšieho prevodníka.Vodítko musí byť dobre nastavené a utiahnuté šróbykom (2).Nastavenie správneho chodu na oba prevodníky sa robí nasledovne.Pri nastavení páčky prešmikača prednej dorazovej polohe ,upevníme vodítko (5) šróbykom (2) tak, aby bolo umiestnené nad menším prevodníkom a reťaz prechádzala uprostred vodítka.Potáčaním páčky prešmykača pri súčasnom otáčaní kľuk prešmikne reťaz na väčší prevodník a správna poloha vodítka sa zaistí šróbykom (3). 

Údržba: Občas očistíme os prešmykača (6) a naolejujeme.Lanko tam kde opúšťa bowden tiež trochu naolejujeme.

Brzdy

Čelusťové brzdy s centrálnym ťahom Favorit Speciál (obr. 1) majú väčšiu účinnosť a nevyžadujú pri brzdení mnoho sily.Pri montáži pritiahnite dobre lanko brzdy šróbykom (1),ktorý je upevnený na držiaku, v ktorom je lanko vedené čelusťou (2). Toto lanko musí byť pevne prichytené utiahnutým šróbykmi (3) v čelustiach brzdy (5).Dbajte na to aby brzdové špalky boly vždy pevne pritiahnuté pomocou matíc (6).Opotrebované brzdové špalky vymeníme včas za nové a nastavíme tak aby boly v čelustiach zasunuté tesne a smerovali súbežne z ráfikom a aby vzdialenosť medzi špalkom a ráfikom bola na oboch stranách rovnaká.

Pozor - Čeluste zo špalkami musia byť montované vždy uzavrenou stranou v smere jazdy.Uvedené pokyny platia aj pre čelusťové brzdy Favorit normálneho prevedenia, kde jemné nastavovanie robíme stavovím šróbykom (7) - (obr. 2 )